divendres, 14 de juny del 2013

Reclutament 2.0

Amb l’increment de la nostra presència a les xarxes socials, les empreses han trobat una nova manera d’obtenir informació per a dur a terme les seleccions dels candidats i candidates.
És per aquesta raó que hem d’anar amb cura amb el que posem a les xarxes, ja que no es té tant en compte el que posem a les xarxes professionals com linkedin, sinó que fan més incís a les xarxes que li donem un ús més personal com Facebook, Twitter, Tuenti, etc.
imatge extreta de ara.cat

Segons un informe de Barcelona Activa obtenim les següent dades:
  • El 51 % ha utilitzat alguna la vegada les xarxes socials per a reclutar talent, encara que  no tinguin un pressupost específic.
  • El 71% dels professionals de recursos humans considera que el candidat que és actiu a les xarxes té més oportunitats laborals i un 14% han seleccionat o rebutjat a un candidat per a la seva activitat a les xarxes.
  • La xarxa més utilitzada per a reclutar és Linkedin (32%) seguida de Facebook (15%); en canvi, Facebook és la xarxa que més utilitzen per obtenir informació sobre la reputació dels candidats (abans i desprès de l’entrevista)
  • El 55% tenen previst utilitzar les xarxes per a reclutament a curt termini.
  • La majoria dels professionals dels recursos humans utilitzen les xarxes per a publicar ofertes de feina.
Així que ja sabeu, aneu amb compte amb el que les xarxes diuen de vosaltres si no voleu que us puguin perjudicar.
Si voleu més informació, trobareu un munt d’articles que parlen del tema a la xarxa.